Mesajul Majestății Sale Regelui Mihai I de Crăciun 2011

Mesajul Majestății Sale Regelui Mihai I de Crăciun 2012

24.12.2012

Ajunși la Săvârșin, după un an plin de activități publice, Regina și cu mine, alături de întreaga noastră Familie, sărbătorim nașterea Domnului Nostru Isus, cu speranță și credință. Ca de fiecare dată în ultimii șaptezeci și doi de ani, mă adresez vouă, de Crăciun, cu aceeași afecțiune și cu bucurie.

Ne îndreptăm recunoștința spre toți cei care, în viață sau plecați dintre noi, au făcut astfel ca Țara să continue drumul ei greu, dar atât de frumos și de înălțător.

În lunga mea viață, am avut timp să înțeleg rostul fundamental al soldatului în mersul Națiunii. Gândurile mele se îndreaptă, așadar, spre toți militarii români aflați în țară sau în misiuni de apărare a păcii în lume, precum și la soțiile, soții, părinții și copiii lor.

Săvârșinul este un loc binecuvântat, înnobilat de iubirea cu care a fost alcătuit de mama mea, Regina Elena, și continuat de fiica mea, Principesa Moștenitoare. În atmosfera căminului, al doilea gând al nostru se îndreaptă către oamenii în vârstă. Cu sau fără familii, în bună stare fizică sau cu sănătatea șubredă, vârstnicii României au nevoie de înțelegerea și iubirea semenilor, de ajutorul și încurajarea lor. Îndrept un cuvânt de laudă către medicii români care, uneori în chip anonim și cu dificultăți, dau zile suportabile bătrânilor și bolnavilor noștri.

Copiii și tinerii țării au astăzi o viață fără granițe. În fața computerelor sau călătorind pe cinci continente, fără niciun complex de inferioritate, ei sunt acea parte a României care ne așază la nivel de egalitate cu orice altă țară a lumii. Mulțumesc părinților și profesorilor care, prin sacrificiu personal, dau copiilor lor un viitor așa cum nicio altă generație trecută de români nu a putut avea.

Ca în fiecare an, ne bucurăm de dovezile de afecțiune și respect ale societății românești. Porțile Săvârșinului sunt deschise sutelor de tineri și adulți, copii și bătrâni care vin să cânte colinde, să-și arate costumele păstrate din bătrâni, să danseze în ritmurile tradiționale de Crăciun. De orice confesiune ar fi, românii sunt bineveniți. Prezența lor dă rost noțiunii de familie și sărbătorii Nașterii Domnului petrecută în comunitate.

Românii au arătat anul acesta multă încredere, speranță și atașament față de Coroană. Familia Regală a fost prezentă neîncetat în comunitățile locale și a făcut vizite de prestigiu în Europa, pentru a servi interesele fundamentale ale României. La 85 de ani de la proclamarea mea ca Rege, am fost bucuros să văd felul în care este prețuită Familia mea, în toate generațiile. Am fost mișcat de simțul datoriei și patriotismul de care au dat dovadă orașele Alba Iulia, Oradea și București, în sărbătorile lor dedicate Coroanei.

Reamintesc românilor că Nașterea Domnului Isus Hristos este povestea unei familii. O familie aflată în împrejurări grele. Este o frumoasă lecție despre grija față de cei neînsemnați, despre cum noi, oamenii, suntem parte a unei mari familii. O lecție de umilință, dar și de mândrie. De durere, dar și de înălțătoare umanitate. O lecție necesară în lumea de astăzi, în care atâția oameni se simt uitați, umiliți sau neînțeleși.

Viața noastră publică lasă încă de dorit, dar sper să găsim puterea de a îndrepta lucrurile. Vom avea o șansă în viitor doar dacă ne vom asuma propria noastră răspundere. Nu va veni nimeni de altundeva să ne ofere binele.

Felicit pe cei care au făcut ceva bun pentru țara lor! Doresc tuturor românilor din țară, din Basarabia și din toate colțurile lumii Crăciun fericit și la mulți ani!

Așa să ne ajute Dumnezeu!

Mihai R

Săvârșin, 24 decembrie 2012

Mesajul video

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=xRewr-Dk86A#!

sâmbătă, 6 august 2011

"CE, TE CREZI PE VREMEA LUI COPOSU?!"

Atentatul contra lui Coposu, protejat de Poliţie
Autor: TOMA ROMAN JR                                                                                            7 septembrie 2010
http://www.jurnalul.ro/special/special/atentatul-contra-lui-coposu-protejat-de-politie-553803.html
Seniorul Corneliu Coposu
          Jurnalul Naţional: Cum aţi ajuns în anturajul lui Corneliu Coposu? Eraţi la începutul lui 1990 antrenor de canotaj la Dinamo...
Ioan Bãrbus, Ion Diaconescu, Corneliu Coposu
          Mişu Barcan: Eram prieten cu un antrenor de scrimă, tot de acolo, Marius Lupuţiu. El avusese o tradiţie de familie naţional-ţărănistă, se înscrisese în partid. M-a rugat să-i ajut în campania electorală şi aşa am ajuns să-l însoţesc pe domnul Coposu prin ţară. Ştiam de la bunici şi părinţi câte ceva despre Iuliu Maniu şi PNŢ, aşa că nu m-au convins greu. Era în aprilie 1990 şi eu aveam zece zile libere, după un campionat de fond la Timişoara. Am mers cu dl Coposu, dl Ioan Bărbuş, dl Ion Diaconescu, dl Ioan Lup prin Transilvania, a fost o campanie grea. FSN-ul de atunci mobiliza oameni să facă scandal, după ce îi îmbăta în prealabil. La Şimleul Silvaniei ne făcuseră o contramanifestaţie cu bătăuşi beţi, mulţi aduşi din alte locuri. Voiau să ia cu asalt căminul cultural unde ne ţineam adunarea de campanie.
Mişu Barcan
          Eu, ca fost sportiv la Dinamo, aveam mulţi colegi care ajunseseră pe poziţii importante la Poliţie sau serviciile speciale. Fusesem avertizat de unul dintre ei, care lucra în zonă, că se pregătesc violenţe. Poliţia ne-a scos pe o uşă din spate şi am evitat contactul cu feseniştii agitaţi. La Bădăcin, nu au vrut să ne primească să vizităm casa lui Iuliu Maniu, transformată în cămin de oligofreni, cu toate că anunţaserăm autorităţile că venim. Am fost şi la presupusul mormânt al lui Iuliu Maniu, fuseseră aduse de la Sighet şi înmormântate nişte oseminte, dar domnul Coposu avea dubii asupra lor, credea că sunt ale unei femei, de fapt.
Ion Diaconescu, Ion Puiu, Ionuţ  Gherasim, CC
          La toate mizeriile şi ameninţările din campanie domnul Coposu reacţiona foarte calm, relaxat, avea experienţa alegerilor din 1946. Nu îşi ieşea niciodată din fire, nu i se schimba fizionomia în situaţii grele. Afişa aceeaşi atitudine faţă de toată lumea şi nu l-am auzit niciodată ridicând tonul. Discuta la fel de firesc şi cu Jacques Chirac (partidul RPR din Franţa ne-a ajutat mult şi am asistat la întâlniri Coposu - Chirac), şi cu ultimul membru al PNŢCD. După campanie, m-a chemat la o cafea şi o ţigară şi mi-a propus să devin secretarul lui particular. Am acceptat, rugându-l să mă păsuiască un timp, să-mi lichidez gestiunea de la Dinamo şi să mă consult cu familia. Am devenit salariat cu carte de muncă al PNŢCD, ca director de cabinet. Nu regret că am lăsat antrenoratul pentru domnul Coposu. Cât am lucrat cu dânsul nu l-am simţit drept şef, ci ca pe un prieten.
          Jurnalul Naţional: Spuneaţi despre Chirac. Avea domnul Coposu o cotă bună în exterior, era cunoscut pe plan european?
          Mişu Barcan: Da, fiindcă luase legătura cu ţărănişti exilaţi, încă din 1990, care vorbiseră cu partidele de centru-dreapta din ţările în care se aflau. Erau Serdici la Londra, fostul ministru Emil Ghilezan în Italia, profesorul Cornel Petrassievici în SUA. Datorită ultimului a trimis şase tineri în primă fază la masterat în SUA. A ajutat mulţi tineri din partid să meargă la doctorate şi masterate afară, azi ei sunt pe tot eşichierul politic sau în zona de afaceri. Ajunsese în relaţii bune cu Margaret Thatcher. Când am fost cu el la congresul Partidului Conservator, a fost impresionant. Când am intrat în sală, i-au proiectat fotografia pe un ecran, cu inscripţia "Corneliu Coposu - 17 ani şi jumătate deţinut politic". Toată sala s-a ridicat şi a aplaudat.
          Jurnalul Naţional: Vă pun o întrebare neplăcută... Unii lideri ţărănişti, precum Ion Varlam din Franţa, v-au acuzat că aţi fost infiltrat de SRI pe lângă domnul Coposu, ţinând cont că eraţi salariatul clubului Dinamo...
Domnul Ion Varlam
un spirit mai agitat... se ceartă cu toată lumea!
          Mişu Barcan: Domnul Varlam e un spirit mai agitat şi plin de controverse, se certa cu toată lumea. Eu am fost angajat civil la Dinamo, nu ofiţer. Am început la Steaua, am fost detaşat antrenor la Marina Mangalia, unde am scos medaliaţi olimpici şi mondiali şi abia apoi la Dinamo. Am scos primii campioni olimpici ai României la proba masculină de doi rame, la Los Angeles, în 1984. Îmi vedeam strict de viaţa sportivă. Am fost antrenor emerit, nu am absolvit nici o şcoală militară. Într-adevăr, când plecam la campionate sau concursuri în exterior, trebuia să dăm nişte rapoarte atât la plecare, cât şi la venire. Apărea un CI-ist care ne întreba dacă am observat că vreun coleg şi-a vândut maşina sau casa înainte de plecare şi dacă în timpul deplasării a vrut să ia legătura cu noi exilaţi. Unii foşti sportivi aleseseră o carieră în MI, au ajuns chiar generali, dar eu nu.  
Liviu Petrina
           Erau atunci în partid alţi oameni, Liviu Petrina, Iftene Pop, Pavel Suian, care veneau din nişte structuri mai ciudate, legate, spun eu, de UM0544 şi UM0195, unităţi speciale. Era unul, Ştefan Lăpuşan, mai cultivat, fost şef de reţea, care s-a văzut cu dl Coposu să-i spună unde găseşte arhiva partidului. Petrina şi Iftene i-au pus tălpi. Eu, ca antrenor la Dinamo, aveam dreptul să intru să selectez sportivi oriunde la MI, mai puţin la unităţile pomenite mai sus.
          Jurnalul Naţional: PNŢCD a avut un scor slab, ceva peste 2%, la alegerile din mai 1990. A bănuit domnul Coposu o fraudă, ceva?
Pavel Suian
          Mişu Barcan: Bănuia că au fost ceva furturi la urne. Dânsul a candidat atunci în judeţul natal, Sălaj, şi nu a intrat în Parlament, cu toate că lumea ne primise bine acolo şi exista o tradiţie puternică naţional-ţărănistă.
          Jurnalul Naţional: Aţi fost la Alba-Iulia de 1 Decembrie 1990, când domnul Coposu a fost huiduit?
          Mişu Barcan: Da, a fost o greşeală gravă a FSN. Au adus oameni care i-au huiduit pe domnul Coposu şi pe reprezentanţii UDMR, Domokos Geza şi Szoks Geza. Domnul Coposu mi-a explicat că era prima oară când ungurii de la noi recunoşteau importanţa zilei de 1 Decembrie şi nu trebuiau huiduiţi. Ţin minte şi acum ce s-a întâmplat, cu Petre Roman vesel, care le făcea cu mâna huiduitorilor, şi cu Ion Iliescu, care-l trăgea de mână, să nu fie prea evident. La sfârşitul lui 1990, dl Coposu avea deplină încredere în mine, m-a trimis la 25 decembrie 1990, atunci când regele a venit în ţară prima oară şi a fost expulzat, să-l întâmpin la aeroport cu maşina mea, un Renault 20, pe care căpătasem un număr mic, 1-B-843, fiindcă îl foloseam pentru domnul Coposu. Atunci, serviciile ştiau ceva, am fost urmărit toată ziua de colonelul Văduva şi colonelul Rusu.
          Jurnalul Naţional: Aţi pomenit de MS Regele Mihai... Domnul Coposu era monarhist şi credea că ar fi fost necesar un referendum care să stabilească sau nu reîntoarcerea la Constituţia din 1923. A existat în acest sens o înţelegere între dl Coposu şi Emil Constantinescu, nerespectată de ultimul după decesul preşedintelui PNŢCD?
          Mişu Barcan: Există chiar o casetă, înregistrată de ziaristul Paul Constantinescu, din SUA, difuzată pe canalul 57 de acolo, în care viitorul preşedinte al României afirma clar că la şase luni după ce va ajunge la Cotroceni o să organizeze un referendum. Nu s-a ţinut de cuvânt. Cred că ar fi fost mult mai bine cu monarhie constituţională.
          Jurnalul Naţional: S-a atentat vreodată la viaţa domnului Coposu?
          Mişu Barcan: În noaptea de 12 spre 13 iunie 1990, înainte de mineriadă, reţineţi, casa domnului Coposu de pe Strada Mămulari a fost atacată cu cocteluri Molotov. Eu îl condusesem acasă pe la ora 11:00 seara şi mai stătusem puţin să facem agenda pentru a doua zi. Am plecat liniştit spre apartamentul meu din Berceni şi, ajuns acolo, m-a anunţat soţia că primise telefon de la dl Coposu că i-a fost atacată casa. M-am întors de urgenţă, fuseseră aruncate trei cocteiluri Molotov. I-am luat pe dl Coposu şi pe sora dânsului, Flavia Bălescu, şi i-am dus undeva pe Strada Transilvaniei, unde au stat până li s-a reparat casa, destul de afectată. Atacul acesta a fost umbrit de cele ce s-au întâmplat zilele următoare. Am aflat de la vecini, după aia, că ăia care au aruncat sticlele fuseseră ghidaţi de o maşină de Poliţie.
          Jurnalul Naţional: În 1990 a fost şi prima sciziune din PNŢCD... A plecat veteranul Ion Puiu, care a făcut un partid de buzunar. Ce a fost atunci?
Februarie 1990 - Paris
A. Herlea, C. Coposu, Iftene Pop, Marius Lupuţiu
          Mişu Barcan: Puiu era prieten cu Petrina şi Iftene Pop, care l-au direcţionat să facă sciziune, dar fără să plece şi ei din partid. Puiu, altfel un om foarte curajos, avea ceva probleme în partea superioară a corpului. Totuşi trebuie să spun că el a fost singurul care a încercat să-şi depună candidatura la Marea Adunare Naţională împotriva lui Nicolae Ceauşescu. La sciziunea aia a fost ceva scandal în curtea sediului, dar cum a apărut domnul Coposu lucrurile s-au calmat. Puiu a plecat singur şi partidul nu a fost afectat. Se încercau dezbinări, unii lideri făceau greşeli, cum a fost Lup când cu puciul de la Moscova, când a dat declaraţii ambigue, dl Coposu reuşea să repare ce stricau alţii.
kaghebistul Virgil Mãgureanu
          Jurnalul Naţional: Dl Coposu a avut o relaţie bună de comunicare cu Virgil Măgureanu. Provin din aceeaşi zonă, Sălaj, bunicul lui Măgureanu a fost agitator PNŢ. Se ştiau de dinainte de 1989?
          Mişu Barcan: Cred că nu se ştiau, dar se înţelegeau bine. Dl Coposu comunica bine cu oricine, chiar şi cu Ion Iliescu. La 17 iunie 1990 am fost cu dânsul la Palatul Victoria, era plin de taburi în jur, să se vadă cu Ion Iliescu. L-a dojenit calm că a distrus imaginea ţării.
          În 1995 am fost invitaţi la Grădiştea, la facultatea SRI-ului. Erau acolo toţi şefii PDSR şi Iliescu. După ce a vorbit cu toţi, i-a spus lui Iliescu că îl paşte o sciziune în partid, fiindcă au crescut lideri mai cultivaţi, care nu mai suportă limba de lemn. La scurt timp după alegerile din 1996 a apărut ApR, avusese dreptate. Domnul Iliescu încerca să-l evite, nu-i plăceau ironia şi luciditatea domnului Coposu. Atunci, preşedintele nostru i-a desemnat pe domnii Ţepelea şi Diaconescu să facă relaţia cu Palatul Cotroceni.
Anii ’90... de romantism national-tãrãnist!
          Jurnalul Naţional: Exista în partid o concurenţă între Ion Raţiu şi Corneliu Coposu?
          Mişu Barcan: Raţiu avea ambiţia să ajungă preşedintele ţării. A încercat asta până şi după moartea lui Coposu. Făcea diferite manevre, încerca din când în când să conteste autoritatea domnului Coposu, dar nu le ducea la capăt, nu producea rupturi. Băga şopârle şi fitile. E adevărat că domnul Coposu i-a spus când s-a întors din Germania, bolnav, "Iancule, iartă-mă că n-am murit".
          Jurnalul Naţional: În 1995, domnul Coposu ştia cât de gravă e starea lui de sănătate?
          Mişu Barcan: Am fost cu el când s-a operat în Germania. Am locuit la doctorul Baican, dar de operat l-a operat un doctor ceh, Maha, la o clinică lângă Dortmund. Doctorul Maha i-a interzis să lucreze mai mult de patru ore zilnic, să nu trăiască în stres. Îi dăduse cel puţin patru ani de viaţă dacă respecta prescripţiile lui. În ţară nu a fost vorba despre aşa ceva, era an preelectoral. Nu a fost menajat deloc, în lipsa lui începuseră să se certe şefii partidului şi nu mişcaseră nimic să crească PNŢCD.
          Jurnalul Naţional: Dl Coposu l-a preferat drept urmaş pe Ion Diaconescu sau a fost o soluţie de conjunctură?
          Mişu Barcan: Îi dădea tot timpul întâietate între lideri lui Diaconescu, aveau acelaşi număr de ani de puşcărie, avuseseră trasee similare.
Surorile Seniorului Corneliu Coposu
          Jurnalul Naţional: Îşi consulta surorile, Rodica Coposu şi Flavia Bălescu, atunci când lua decizii politice?
          Mişu Barcan: Vorbea cu ele şi politică, fiindcă doamnele îl aşteptau tot timpul seara acasă, cu mâncarea caldă, aveau grijă de el. Vorbeau orice, erau apropiaţi.
          Jurnalul Naţional: Cât de mult Kent fuma dl Coposu? Îl trimitea pe Emil Constantinescu după ţigări, aşa cum circula un banc în epocă?
          Mişu Barcan: Fuma mult, cam două pachete şi jumătate pe zi. Ţigara şi cafeaua erau singurele lui plăceri. Chiar după ţigări nu-l trimitea pe Constantinescu...
          Domnul Coposu a avut o agonie destul de lungă... A apărut şi o poză oribilă, cu el la perfuzii, în Evenimentul Zilei. Probabil au reuşit să pătrundă cumpărând pe cineva. În timp ce era în spital, veniseră şi doctorii Maha şi Baican, să mai încerce o bronhoscopie, ceva. La un moment dat, a spus: "Aduceţi-l pe Mişu!". M-a primit şi mi-a zis: "Ia-mă de aici, că ăştia mă chinuiesc mai rău ca la Securitate!". Stătea de 14 zile la perfuzii. A fost lucid până în ultima clipă. După asta s-au lansat zvonuri că ar fi avut metastaze la cap, ca să i se conteste ultimele decizii. Nici vorbă despre aşa ceva.
          Jurnalul Naţional: Îl pregătea pe Ionuţ Gherasim, deputat şi nepotul fruntaşului interbelic Ilie Lazăr, să devină la un moment dat şeful partidului?
          Mişu Barcan: Au fost nişte zvonuri alimentate de presă, nimic mai mult. Eu nu am observat aşa ceva.
          Jurnalul Naţional: Prinţul Şerban Ghica, prieten al lui Coposu, de ce a fost izolat în partid după moartea acestuia?
Banu' Ghica - Prinţul Şerban Ghica
          Mişu Barcan: Ei au fost foarte apropiaţi. După decesul preşedintelui, le reamintea celor care ajunseseră parlamentari sau miniştri că fără Coposu nu ar fi fost nimic. Ziceau unii ironic "ce, te crezi pe vremea lui Coposu?!". Ghica îi punea la punct şi devenise deranjant. Mai era şi monarhist, pe deasupra. Era un om fair-play, fusese un mare rugbist.
          Jurnalul Naţional: La rege, la Versoix, aţi fost împreună cu Coposu?
          Mişu Barcan: Da, de multe ori, între 1990 şi 1995, ultima oară. V-am spus, am făcut parte şi din coloana regală oprită pe autostradă în decembrie 1990. Dl Coposu a vorbit, în urma acestor vizite, şi cu Năstase, şi cu Hrebenciuc despre avantajele unei relaţii bune cu familia regală, care ar fi îmbunătăţit imaginea ţării.
          Jurnalul Naţional: Văd că sunteţi mason... Cu masoneria în exil, cu dl Schapira de la Paris, avea relaţii dl Coposu?
          Mişu Barcan: Avea relaţii cu toată lumea. Pot să vă spun că atât domnul Coposu, cât şi domnul Măgureanu au pus umerii la reaprinderea luminii în România. Şi eu sunt membru fondator al Ritului de York. Am fost şi mare inspector general al MLNR. Oricum, în masonerie nu se face politică şi nici nu se discută probleme religioase, totul e loial şi se discută diplomatic.
          Jurnalul Naţional: Domnul Coposu era mason? Ştiu că era greco-catolic fervent...
          Mişu Barcan: Nu e nici o contradicţie în asta.
          Jurnalul Naţional: În 1992, dl Coposu a devenit senator. S-a spus că ar fi făcut manevra asta iniţial doar ca să ridice lista CDR şi apoi s-ar retrage. A ieşit un scandal cu PAC, care avea primul candidat picat, poetul Ştefan Augustin Doinaş.
          Mişu Barcan: E o făcătură, nu a existat o asemenea înţelegere cu PAC sau cu domnul Nicolae Manolescu. Pe mine m-a luat ca expert parlamentar, la comisia de administraţie publică locală, împreună cu Viorel Ochia, despre care nu mai ştiu nimic.
          Jurnalul Naţional: Când se făceau listele de candidaţi ieşea cu scandal. Avea domnul Coposu ultimul cuvânt, impunea favoriţi?
          Mişu Barcan: Dânsul mai mult media discuţiile care ieşeau, normal. Voia să afle calităţile personale şi profesionale ale candidaţilor care concurau la un loc eligibil, cerea argumente şi contraargumente.
          Jurnalul Naţional: A fost acuzat că a adus o echipă de economişti consideraţi de stânga, ca Spineanu, Ciumara şi Radu Vasile, că nu a întărit garnitura a doua a partidului...
îndoielnica eminenţã cenuşie...
          Mişu Barcan: Persoanele pe care le-aţi enumerat mai sus şi alţii din conducerea partidului se tot certau între ele, dar toţi voiau "să se pozeze" cu domnul Coposu. Când plecam în străinătate, le lăsa o listă cu paşii politici şi ce trebuie făcut în lipsa lui. La întoarcere era dezamăgit că nu făcuse nimeni nimic. Îi ziceau: "Te-am aşteptat pe tine, Cornele".
          Jurnalul Naţional: Pe Victor Ciorbea dânsul l-a recomandat pentru postul de potenţial premier?
Ieri ţărănişti, azi pedelişti şi filobăsişti
          Mişu Barcan: Cât a trăit, nu a fost vorba despre Ciorbea nici o clipă. A fost o înţelegere ulterioară între Diaconescu şi Constantinescu. După moartea domnului Coposu s-au luat decizii anapoda. Când a fost scandalul dintre Băsescu şi Ciorbea, a venit Wim van Weltzen de la Internaţionala Creştin-Democrată şi a sugerat să facem alegeri anticipate, să scăpăm de PD din Guvern, fiindcă avându-i în combinaţie nu puteam să ne punem în aplicare programul. Ciorbea înţelesese, dar s-a ridicat Ionescu-Galbeni, urmat de ai lui Dudu Ionescu, Remus Opriş şi au zis "nu!". Weltzen le-a spus că omoară partidul şi a avut dreptate.

7 comentarii:

  1. Nu stiu ce fàcea D-l Barcan înainte de 1990. Nici ce fàcea Marius Luputiu, predecesorul sàu, si ca sofer-valet al lui Coposu, si ca informator infiltrat în PNTCD si ca factor de diversiune. Despre acest tip de activitate a lui Luputiu nu încape îndoialà: a fost prins de nu stiu câte ori, si în România, si în Elvetia, si în Austria de persoane de toatà încrederea (între altele, pe lângà politia elvetianà, de rudele lui Coposu). Misu Barcan a fost complicele altui agent din stràinàtate, Dr. Mihai Baican. Împreunà, l-au sechestrat pe Coposu în vila celui din urmà, izolându-l de sfetnicii si colaboratorii sài în perioadele în care era absolut necesarà interventia lui în deciziile importante care se luau în cadrul CDR. D-na Ana Blandiana este martora acesui fapt, pe care l-a constat ca si mine, personal si la fata locului (fiind împiedicatà de acesti agenti sà-i vorbeascà lui oposu si sà-l întâlneascà). Misu Barcan se bàgase sub pielea surorilor lui Coposu prin ligusealà si fàcându-le tot felul de servicii domestice. Ajunsese sà steie cu familia Coposu la masà, chiar si atunci când erau invitati de marcà. Stia tot ce se vorbeste acolo în casà si raporta în consecintà celor care-l însàrcinaserà cu functiile pe care le exercita acolo în familie. Era legat printr'o cârdàsie de moravuri si preocupàri speciale de Dudu Ionescu, de Remus Opris, de Vlad Rosca si de Mihaela Irescu. Despre care astàzi nu mai este nevoie sà amintim cine erau si pentru cine lucrau.
    Am fost martor, la 9 Mai 1995, la felul în care Opris si cu Barcan l-au îmbàtat pe Gheorghe Ceausescu - pe care-l îndepàrtaserà de la masa lui Coposu - ca sà le spunà ceea ce se vorbise la o reuniune din ajun, la care ei nu avuseserà acces.

    Ion Varlam

    RăspundețiȘtergere
  2. Tribunalul Bucureşti a decis: Preşedintele PNŢCD este Victor Ciorbea.
    Posted by Ion Beuca under Politica
    1 Comment


    Tribunalul Bucuresti, s-a pronunţat astăzi, 8 septembrie 2011, în dosarul 53966/3/2011.

    Instanţa a respins toate cererile de intervenţie, inclusiv cele formulate de Aurelian Pavelescu, a admis acţiunea având ca obiect modificarea statutului PNŢCD şi implicit validarea Congresului Extraordinar al PNŢCD din 18 iunie 2011.

    Din acest moment “războiul de 3 ani, ţăranisto-ţăranist” trebuie să inceteze. Toţi membrii PNŢCD, oriunde s-ar afla, trebuie să treacă la pregătirea bătăliilor electorale de anul viitor.

    RăspundețiȘtergere
  3. UPDATE:

    Prin sentinţa civilă, pronunţată azi 8 sep. 2011, Tribunalul Bucureşti – Secţia IV Civilă, a hotărât următoarele:

    Admite cererea formulată de către PNŢCD reprezentat prin Preşedinte Victor Ciorbea.
    Ia act de modificările Biroului Naţional de Conducere al PNŢCD, hotărâte de către Congresul PNŢCD din 18 iunie 2011, precum şi de modificările aduse Statutului PNŢCD şi dispune înregistrarea acestora în Registrul Partidelor Politice.
    Respinge pe fond cererea de intervenţie în interes propriu formulată de către Aurelian Pavelescu.
    Datorită acestei decizii din justiţie, domnul Victor Ciorbea este recunoscut ca Preşedinte de drept al PNŢCD faţă de terţi, fiind singurul în măsură să reprezinte partidul în această calitate pentru opinia publică şi pentru mass media.

    Prin decizia în dosarul 53966/3/2011, Instanţa a validat Congresul Extraordinar al PNŢCD din 18 iunie 2011 şi conducerea aleasă la acest Congres.

    In condiţiile prezente, Conducerea Naţională a PNŢCD, legitimă şi acum şi juridic recunoscută, având în frunte pe domnul Victor Ciorbea, Preşedinte PNŢCD, face apel la toţi membrii PNŢCD de bună credinţă, indiferent de opţiunile pe care le-au avut până acum, să vină cu sufletul deschis, fără nici un fel de reţinere sau de teamă, să-şi aducă, fiecare, contribuţia la relansarea partidului şi la revenirea lui pe scena politică a României.

    Ne aşteaptă un partid unic, mare şi puternic .

    Este o decizie justă, salutată atât de ţărănişti, cât şi de acel electorat, care se resimte dureros de la absenţa PNŢCD de pe scena politică din România.

    Nu mai este timp de schisme, litigii şi conflicte interne distrugătoare, care aduc foloase numai adversarilor noştri politici. Nu mai este timp nici pentru alte pretinse congrese, organizate cu pretinşi noi preşedinţi şi cu” oaste de strânsură „ şi salariaţi, care nu sunt ţărănişti, nici prin trecut şi nici prin valorile la care subscriu.

    PNŢCD reprezintă singura alternativă politică reală în raport cu eşecul lamentabil al tuturor forţelor politice parlamentare ale ultimilor 10 ani, perioadă în care PNŢCD nu s-a putut manifesta corespunzător tradiţiei şi capacităţii sale politice.

    Este şansa noastră! Să nu o ratăm.

    Revenirea PNŢCD în politica românească nu este un deziderat derivat din interese restrânse de grup, ci este de interes general pentru întreaga societate românească, având în vedere principiile politice, valorile morale şi rădăcinile eroice ale partidului nostru.

    Incheiem, mulţumind tuturor celor care au fost şi perseverează să fie alături de noi. Fie ca evenimentul de azi să reprezinte un nou început pentru PNŢCD.

    Este momentul renaşterii PNŢCD !

    Este momentul revenirii PNŢCD în politica activă!

    Este momentul revenirii la CALEA DREAPTĂ pentru toţi românii aflaţi în suferinţă !

    Departamentul de Comunicare al PNTCD

    RăspundețiȘtergere
  4. Domnule Beuca, sunteti o piticanie de caracter indoielnic sau... mai degrabã, fãr’ de caracter! Recititi de pe site-ul Tribunalului Bucuresti si observati cã Ciorbea a obtinut de la instantã mai putin chiar decât Moiescu. Nici nu mai sunteti capabil sã redati o informatie in mod corect: elucubrati, din burtã, ceea ce-ati fi vrut intr-adevãr sã fi fost, ca sã dati frâu liber reveriilor, imaginându-vã un nou mandat de consilier... de la fraierii de national-tãrãnisti!
    “...dispune înregistrarea acestora în Registrul Partidelor Politice...” – da’ de unde??! GOGONATÃ / HIPER-GONFLATÃ!!
    Cititi, in preambulul blogului meu, cele douã pronuntãri ale Tribunalului Bucuresti (sau urmati link-urile respective!), privind adunãrile din 29 ianuarie si din 18 iunie!
    In rest, remarc un tupeu deosebit: dupã ce m-ati cenzurat in cel mai grosolan mod si-ati observat cã nici nu mai incerc sã privesc, umilit, osanalele perpetue ale milogului Marean si manipulãrile useliste ale vrânceanului etnobotanic liberal, Cristi, acum dati buzna cu aceste contrafaceri flagrante exact pe blogul meu... Crestin fiind, vã tolerez si vã tratez ca pe unul dintre cei normali...

    RăspundețiȘtergere
  5. UPDATE 2:

    Hotărârea Tribunalului București privind dosarul 53966/3/2011PNȚCD contra PNȚCD are următorul text: ”RESPINGE CA NEFONDATĂ, CEREREA DE REPUNERE PE ROL A CAUZEI, FORMULATĂ DE CĂTRE INTERVENIENTUL ÎN NUME PROPRIU PNȚCD-PRIN DOMNUL AURELIAN PAVELESCU. RESPINGE EXCEPȚIA CALITĂȚII PROCESUALE ACTIVE A DOMNULUI AURELIAN PAVELESCU, ÎN CALITATE DE REPREZENTANT AL INTERVENIENTULUI ÎN NUME PROPRIU PNȚCD – REPREZENTAT DE AURELIAN PAVELESCU. ADMITE CEREREA FORMULATĂ DE PETENTUL PNȚCD – REPREZENTAT DE DOMNUL VICTOR CIORBEA. IA ACT DE MODIFICAREA COMPONENȚEI BIROULUI NAȚIONAL DE CONDUCERE AL PNȚCD DE CĂTRE CONGRESUL EXTRAORDINAR DE REUNIFICARE AL PNȚCD CARE A AVUT LOC LA BUCUREȘTI, PALATUL PARLAMENTULUI LA DATA DE 18.06.2011 ȘI DE MODIFICAREA STATUTULUI PNȚCD. RESPINGE PE FOND CEREREA DE INTERVENȚIE ÎN INTERES PROPRIU FORMULATĂ DE PNȚCD- PRIN DOMNUL AURELIAN PAVELESCU. DISPUNE COMUNICAREA PREZENTEI HOTĂRÂRI, ÎN VEDEREA EXERCITĂRII CĂII DE ATAC, NUMIȚILOR PARTIDUL SOLIDARITĂȚII DEMOCRATICE PENTRU ȘANSE EGALE ȘI O SOCIETATE MAI BUNĂ, MARIA ALEXANDRESCU, TOADER VASILE, LUCIAN ORĂȘEL, EUGEN ROMULUS MOIESCU, AURA SPERANȚA UNGUREANU ȘI VAIDA COTEANU CRISTIAN. CU DREPT DE CONTESTAȚIE ÎN TERMEN DE 5 ZILE DE LA COMUNICARE LA CURTEA DE APEL BUCUREȘTI. PRONUNȚATĂ ÎN ȘEDINȚĂ PUBLICĂ AZI, 08.09.2011″

    SENATUL PNȚCD, cere tuturor membrilor să citească textul hotărârii precum și textul Departamentului de comunicare al PNȚCD.

    Trebuie să înțelegem că soarta PNȚCD s-a schimbat și în curând după apariția hotărârii definitive și irevocabile , vom putea lua parte la toate acțiunile politice alături de celelalte partide sub conducerea Domnului Victor Ciorbea, președintele PNȚCD.

    SENATUL PNȚCD, cere tuturor membrilor să nu participe la ”congresul ”din 17/09/2011, organizat de A. Pavelescu , Lucian Orășel și alți prezumtiv PNȚCD-iști .

    Acești domni nu au calitatea morală politică și credibilitatea necesară spre a organiza un congres care, nu a fost autorizat de președintele de onoare Domnul Ion Diaconescu și nici de președintele senatului, Domnul Nicolae Dascălu.

    Acești domni care pretind că sunt membrii onești ai PNȚCD și că vor numai binele partidului, fără a dovedi prin fapte, ar trebui să anuleze” congresul” din 17/09/2011,( care se va solda cu o cheltuială inutilă și fără șanse de a obține o hotărâre favorabilă în Justiție.)

    Adevăratul PNȚCD, se află acolo unde sunt majoritatea foștilor deținuți politic, membrii de onoare ai partidului, majoritatea membrilor și organizațiilor teritoriale și noua conducere a PNȚCD sub președinția D-lui Victor Ciorbea, recunoscută de hotărârea Tribunalului.

    Rugăm membrii PNȚCD să se alăture efortului general de revigorare a partidului, partid necesar națiunii române, partid istoric, partid național, partid martir, partid creștin democrat.

    CONDUCEREA SENATULUI

    10/09/2011- București

    RăspundețiȘtergere
  6. Dacã domnul Ion Diaconescu si surorile Coposu l-au sprijinit pe domnul Victor Ciorbea inseamnã cã domnul Victor Ciorbea este urmasul lui Corneliu Coposu?!
    Domnul Victor Ciorbea, dacã-l invocã pe domnul Ion Diaconescu, pe surorile Coposu si pe detinutii politici - care au suferit - inseamnã cã-i urmasul lui Iuliu Maniu?!
    Dacã domnul Ion Diaconescu, surorile Coposu si Senatul PNTCD sustin cã la conducerea partidului trebuie sã fie un detinut politic inseamnã cã domnul Victor Ciorbea a avut de suferit inainte de ’89 sau cã a fost detinut politic si noi nu stim?!
    Unde este consecventa tutruror acestora si a dumneavoastrã, dar mai ales, unde vã este buna credintã??
    Presedintele CNC al PNTCD,
    Dr. Lucian Orãsel

    RăspundețiȘtergere
  7. Ma doare sufletul. Orgoliile speculate de securistii infiltrati au distrus un partid de care mi-am legat toate sperantele pentru revenirea Romaniei la Monarhia Constitutionala,la statul de drept, la demnitate.

    RăspundețiȘtergere

Faceți căutări pe acest blog

Postări populare

Totalul afișărilor de pagină

CIUHANDUATÓRU'... IUDA-PNTCD!

CIUHANDUATÓRU'... IUDA-PNTCD!

AU BÂNTUIT SI PRIN PNTCD D'ALDE BONNIE & CLYDE... MONY (Toma) & LIVIU (Iane)!!

AU BÂNTUIT SI PRIN PNTCD D'ALDE BONNIE & CLYDE... MONY (Toma) & LIVIU (Iane)!!

Widget Doxologia